Kalite çemberleri, Türkçede "kalite kontrol çevrimleri", "kalite ekipleri", "kalite kontrol çemberleri" gibi değişik adlarla anılmıştır. Kalite çemberlerinin temel amacı;çalışanların becerilerinden yararlanarak aynı zamanda işlerini benimsemelerini, tatmin olmalarını sağlayıp yönetime katılmalarını sağlamaktır..

Kalite Kontrol Çemberi kim geliştirdi?

İlk olarak 1960 yılunda Japonya Tokyo Üniversitesi profesörlerinden olan Kaoru Ishikawa tarafından kalite geliştirme amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. Bu amaçla kullanılmasından dolayı Kalite Çemberleri (Quality Control Circles) adını almıştır.

Kalite Çemberleri kaç kişiden oluşur?

Kalite çemberleri kaç kişiden oluşur ? Seçilen sorunun boyutuna göre çözüme katkıda bulunabilecek deneyim ve yeterlilikte en az üç, en fazla on iki çalışandan oluşması gerekir. arasından çember çalışmalarına katılmak isteyenlerin sayısı on ikiyi aşarsa birden fazla kalite çemberi oluşturulması sağlanabilir.

Kalite çemberleri organizasyon şeması hangi üyelerden oluşur?

Sendikalı çalışanların da kalite çemberlerine üye olmaları teşvik edilmeli ve firmanın her türlü maddi desteği sağlanmalıdır. KALİTE ÇEMBERLERİ ORGANİZASYONU : Her ne kadar gönüllülük olsa da hiyerarşik bir yapı aranmaktadır. Yürütme komitesi, rehber, lider ve grup üyeleri olmak üzere 4 kademeden oluşur.

Kalite Çemberlerinde yer alabilmek için çalışanlar ilk olarak hangi eğitimleri tamamlamalıdır?

Kalite çemberleri gönüllülerden oluşan personel takımlarıdır. Takım, iyileştirmeyi araştırmak için sorunları veya alanları seçer. Düzgün çalışma için, takımlar öncelikle takım olarak nasıl çalışılacağı (grup dinamiği) ve ikinci olarak da problem çözme teknikleri üzerine eğitim almak zorundadır (Basu ve Wright, 2003).

Kalite çemberinin başarılı olabilmesi için ne gereklidir?

Kalite çemberini oluşturan çalışanlarda etkin ve etkili bir takım ruhunun yaratılması için takımların aşağıdaki özelliklere sahip olmaları gereklidir:

  • Takımdaki amaç ve vizyon birliği.
  • Sağlıklı iletişimin sağlanması
  • Sağlıklı çalışma alanının ve yaratıcılık.
  • Takımsal yetkilendirme.
  • Takıma ait olma duygusu.

Kaliteyi etkileyen faktörler nelerdir?

Kaliteyi Etkileyen Faktörler kaliteyi doğrudan etkileyen faktörleri dokuz başlık altında incelemek mümkündür. Bu faktörler pazar, para, yönetim, insan, motivasyon, malzeme, makine ve teçhizat, bilgi ve üretim olarak sıralanabilir.

Kalite çemberlerinin unsurları nelerdir?

Kalite Çemberleri

  • Takımdaki amaç ve vizyon birliği.
  • Sağlıklı iletişimin sağlanması
  • Sağlıklı çalışma alanının ve yaratıcılık.
  • Takımsal yetkilendirme.
  • Takıma ait olma duygusu.
  • Ortak sorumluluğun paylaşılması
  • Takıma bağlılık.
  • Bireysel gelişimin desteklenmesi.