Tüketici haklarını koruyan kurum ve kuruluşlar nelerdir?

tüketici haklarını koruyan kurumlar. … Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri. Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemeler. Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER)

Tüketici haklarını koruyan derneğin adı nedir?

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER), 25 Ekim 1990 yılında gönüllü kişiler tarafından kurulmuş, merkezi İstanbul'da bulunan, 46 şubesi ve 20.000'in üzerinde üyeye sahip bir dernektir.

Tüketici olarak hakları nelerdir?

1- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Her tüketici barınma, haberleşme, ulaşım gibi en temel ihtiyaçların karşılanmasını talep etmek hakkına sahiptir. 2- Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulmuş olan her türlü mal ya da hizmetin, kullanıcının yaşamına ve sağlığına zarar vermeyecek durumda olması gerekir.

Cep telefonu tüketici hakları nelerdir?

Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı" tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir. Halk arasında "Alo Tüketici Danışma Hattı" olarak bilinen bu hattın telefon numarası 175'dir.

Tüketici hakları ile ilgili nereye başvurulur?

Tüketici Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur. Tüketici Mahkemeleri ise belirli illerde kurulmuştur. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde, Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurulabilir.)

Tüketici olarak hak ve sorumlulukları nelerdir?

8 Temel Tüketici Hakkı

  1. Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı …
  2. Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı …
  3. Bilgi Edinme Hakkı …
  4. Seçme Hakkı …
  5. Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı …
  6. Tazmin Edilme Hakkı …
  7. Eğitilme Hakkı …
  8. Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı

Tüketici haklarını korumak için nereye başvurmalıyız?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.